Zaćmienie

Niebo poszarzało... coś dziwnego zaczęło dziać się ze Słońcem. Nastała ciemność... ale tylko na chwilę :) Początek niczym z horroru, ale strasznie nie będzie :P



Dziś mieliśmy okazję zaobserwować ciekawe zjawisko. Całkowite zaćmienie Słońca, bo to o nim mowa, było widoczne na Wyspach Owczych i  Svalbard (Norwegia), natomiast częściowe zaćmienie można było podziwiać w Europie, północnej i wschodniej Azji oraz północnej i zachodniej Afryce. 

Najdłuższy czas całkowitego zaćmienia to 2 minuty i 46 sekund (widziane u wybrzeży Wysp Owczych).
Było to pierwsze zaćmienie Słońca od ponad dekady. Po raz kolejny będziemy mieli okazję uczestniczyć w tym niezwykłym wydarzeniu dopiero 12 sierpnia 2026 roku. Trochę sobie poczekamy...


Zazdroszczę tym, którzy mieli warunki i odpowiedni sprzęt do obserwacji... Ja niestety byłam w pracy, ale na szczęście nie przegapiłam takiego niesamowitego zjawiska :) Udało mi się zrobić nawet kilka zdjęć. Wybaczcie jakość- to tylko telefon... :)





Dla zainteresowanych rolą zaćmienia Słońca w historii ludzkości  oraz spragnionych większej ilości informacji- link do obszernego artykułu na ten temat w The Guardian- Solar eclipse 2015: what you need to know.

Pozdrawiam
~Ela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

10 najbardziej nawiedzonych miejsc w Edynburgu cz.2

 Witajcie!  Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi na dalszą część naszej wycieczki po mrocznych zakamarkach Edynburga. Przygotuj...