Scott Monument



Kiedy po raz pierwszy znalazłam się na Princes Street mój wzrok przykuła tajemnicza wieża w oddali. Wyglądała trochę przerażająco, mrocznie ale i pięknie. Tego też dnia została nazwana przeze mnie 'wieżą Sarumana' :p To było moje pierwsze skojarzenie :)

Zachwycona nowym znaleziskiem zaczęłam poszukiwać jakiś informacji na jego temat.




Scott Monument, bo tak się właśnie nazywa owa tajemnicza budowla, znajduje się w Princes Street Gardens w Edynburgu.Wieża liczy sobie ok. 61 m wysokości. Wewnątrz znajdują się spiralne schody wiodące na jej szczyt, z którego można podziwiać panoramę miasta. Jest to wiktoriański (gotycki) monument poświęcony Walterowi Scott'owi, czyli temu panu na zdjęciu poniżej :) 


Sir Walter Scott urodził się w Edynburgu w 1771 roku. Był poetą i powieściopisarzem. Interesował się folklorem i historią Szkocji, dlatego też w jego dziełach realizm historyczny łączył się z fantastyką oraz wierzeniami i tajemniczymi legendami.


 Stojąc u stóp budowli ma się wrażenie jakby sięgała do nieba. Z pewnością jest to jeden z ciekawszych obiektów do zobaczenia w Szkocji.

~Ela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

10 najbardziej nawiedzonych miejsc w Edynburgu cz.2

 Witajcie!  Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi na dalszą część naszej wycieczki po mrocznych zakamarkach Edynburga. Przygotuj...